Cepat dan cekap Rawatan Luka adalah Holistik

Cepat dan cekap Rawatan Luka adalah Holistik

Walaupun dengan rawatan luka yang terbaik, luka tidak sentiasa kelihatan untuk sembuh. Luka anda mungkin menyakitkan, ia boleh dijangkiti dengan mudah, ia mungkin membengkak, ia boleh menunjukkan tanda-tanda penyembuhan pada semua. Dan beberapa rawatan boleh menjadi lebih teruk daripada luka itu sendiri.

Healing pada dasarnya datang ke apa merapikan sistem imun anda berada. Sistem imun yang sihat tidak memerlukan bantuan dalam apa-apa rawatan luka, walaupun yang paling serius.

Sebaliknya, walaupun penjagaan kesihatan yang terbaik tidak akan merangsang penyembuhan jika sistem imun anda dikompromi.

Apa yang anda perlukan adalah untuk merangsang sistem imun anda. Barulah boleh penyembuhan benar bermula. Hanya selepas itu akan apa-apa rawatan luka mula bekerja.

Cara terbaik untuk merangsang sistem imun anda, untuk memulakannya penyembuhan sebarang penyakit anda, adalah dengan menggunakan homeopati. Ini adalah kerja-kerja bagaimana homeopati.

Tetapi anda juga perlu memberi ubat yang paling sesuai untuk keadaan anda.

Untuk melakukan ini, anda perlu membuat senarai pendek tanda-tanda yang paling penting dan gejala-gejala yang berkaitan dengan luka anda.

Kemudian anda perlu untuk dipadankan dengan ubat yang paling sesuai. Jadi mari kita lihat salah satu ubat homeopati yang paling luar biasa yang menyembuhkan hampir setiap luka.

Calendula mempunyai skop yang sangat luas di penyembuhan luka yang paling, tetapi luka terutamanya robek (seperti pembedahan, caesar, episiotomi, luka pisau, dan lain-lain) dan luka yang amat sensitif kepada sejuk. Mempunyai luka berpakaian boleh sangat tidak selesa, dengan itu terdedah kepada udara sejuk.

Calendula mempunyai kuasa untuk menghalang sebarang jangkitan dan juga untuk menyembuhkan jangkitan yang sedia ada.

Terdapat dua cara anda boleh mengambil Calendula, dan kedua-duanya baik digunakan bersama-sama. Menggunakan penyelesaian cair berwarna untuk aplikasi topikal luka terbuka atau terbakar. Dan menggunakan ubat dalam potensi, secara lisan, untuk merangsang sistem imun anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar