Cara Merawat Bayi Tumbuh gigi holistik

Cara Merawat Bayi Tumbuh gigi holistik

Bayi tumbuh gigi boleh mempunyai pelbagai gejala, dari meleleh air liur, sakit gusi (yang sering lega dengan chomping pada sesuatu), pipi merah melalui cepat marah dan kesakitan.

Ia tidak benar-benar mengejutkan, kerana memotong gigi boleh menjadi sangat menyakitkan. Rawatan biasa adalah untuk membosankan kesakitan dengan ubat tahan sakit atau alkohol, tetapi ini bukanlah satu penyelesaian yang memuaskan bagi peningkatan jumlah ibu bapa mengambil berat tentang kesihatan masa depan anak mereka.

Bagaimana anda boleh membantu bayi tumbuh gigi, tahap yang lebih semula jadi yang lebih menyeluruh?

Cara terbaik dan paling cepat, tidak mempunyai sebarang kesan sampingan atau masalah pada masa hadapan, yang saya tahu ialah homeopati.

Homeopati berfungsi dengan meningkatkan sistem imun pesakit, jadi mereka boleh menyembuhkan diri mereka sendiri.

Dan ia tidak berbeza dengan bayi.

Tumbuh gigi datang sebagai pakej keseluruhan, yang unik kepada bayi anda. Ini bermakna bahawa sistem imun bayi anda tidak cukup sihat untuk mengubati diri berlaku. Ini tidak menghairankan kerana bayi masih belum dibangunkan sistem imun, apatah lagi satu yang sihat.

Anda boleh menyokong ciptaan ini dengan menggunakan ubat-ubatan homeopati untuk setiap penyakit bayi anda mendapat.

Jadi, kembali kepada masalah ini, mengambil kira semua tanda-tanda dan gejala-gejala yang bayi anda mempamerkan, yang luar biasa semasa fasa pertumbuhan ini. Apabila anda boleh sepadan dengan gejala-gejala yang unik untuk perubatan homeopati, maka anda boleh yakin bahawa ia akan berkesan.

Jika anda memberikan ubat homeopati yang tidak cemara gambar gejala, maka tidak baik mungkin berlaku. Tetapi tiada bahaya akan sama ada. Hanya apa-apa yang akan berlaku.

Salah satu ubat yang paling biasa dan paling berkesan homeopati untuk mana-mana fasa pertumbuhan, termasuk fasa tumbuh gigi, adalah Calcarea Carbonica (Calc karbohidrat). Tetapi gejala anak anda perlu sepadan dengan sekurang-kurangnya tiga daripada ubat, untuk mencapai keputusan yang baik.

Tanda-tanda biasa Calc karbohidrat termasuk:

masalah semasa fasa pertumbuhan, atau pertumbuhan perlahan (contohnya tumbuh gigi, ruam)
keinginan telur, terutama rebus
sembelit, tetapi tidak terjejas olehnya
peluh berbau masam
berpeluh terutamanya di garis rambut atau belakang kepala
mudah ketakutan (contohnya gelap, raksasa, haiwan, ketinggian)
biasanya berisi atau plumpish
menderita dalam kesejukan atau basah
Rawatan homeopati tumbuh gigi bayi hanya akan meningkatkan kesihatan mereka secara keseluruhan, menyokong pembentukan sistem imun yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar