Cara Mudah untuk menguapkan Minyak Essential

Cara Mudah untuk menguapkan Minyak Essential

Ramai orang tertanya-tanya jika terdapat apa-apa cara yang mudah di mana minyak pati boleh mengewap tanpa semula apa-apa bau busuk. Ia kini telah menjadi agak mudah untuk orang ramai untuk menguapkan minyak pati agak mudah seperti terdapat beberapa langkah mudah yang boleh diikuti untuk mencapai keputusan yang baik dalam tempoh yang singkat. Dalam artikel ini, anda akan membaca tentang beberapa langkah-langkah mudah yang secara beransur-ansur mendapat momentum dan boleh digunakan untuk vaporizing minyak.

Salah satu kaedah yang paling mudah pengewapan melibatkan penggunaan mangkuk berisi air. Untuk ini, anda hanya perlu mengisi mangkuk dengan air dan beberapa titik minyak pati mendidih. Untuk mengelakkan sebarang tindak balas yang buruk, adalah lebih baik untuk tidak menggunakan mangkuk plastik yang boleh rosak disebabkan oleh tindak balas kimia. Sebaliknya, mangkuk seramik atau kaca boleh digunakan untuk tujuan tersebut. Kaedah ini juga telah terbukti amat berkesan dalam merawat kesesakan sebagai wap aromatik membantu dalam membuka saluran pernafasan. Walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa kaedah ini tidak sesuai untuk pesakit asma.

Minyak pati boleh mengewap juga dengan membuat semburan bilik mudah. Untuk ini, anda dikehendaki untuk campuran beberapa titik minyak pati dengan alkohol, sebaik-baiknya vodka yang tidak mempunyai bau yang sangat kuat, dan air. Ia adalah lebih baik untuk mengelakkan menggunakan semburan ini atas permukaan digilap yang boleh rosak disebabkan oleh tindak balas kimia. Jika anda mempunyai kekangan masa kemudian menggunakan vaporizer elektrik boleh menjadi pilihan yang terbaik untuk anda. Ini vaporizers elektrik memastikan bahawa minyak hanya dipanaskan dan tidak dibakar. Akibatnya vaporizers ini adalah antara pilihan yang paling selamat yang terdapat di pasaran untuk menguapkan minyak pati. Ini vaporizers bahkan ada disediakan untuk kereta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar