Imejan Berpandu - Menggambarkan Life Sihat

Imejan Berpandu - Menggambarkan Life Sihat

Ingin anda mempunyai lebih banyak wang? Bayangkan yang anda lakukan! Mungkin anda ingin bahawa anda berasa lebih baik, mempunyai lebih banyak tenaga dan tidak lagi mengalami bahawa artritis kronik menjengkelkan? Bayangkan anda sihat! Atau adakah anda ingin anda tidak lagi mati pucuk, dan boleh mendapatkannya setiap kali? Bayangkan ia! Terlalu buruk anda tidak boleh juga membayangkan bahawa anda telah mendapat satu berusia 18 tahun berambut perang, teman wanita montok cantik ... tetapi mungkin anda boleh!

Ramai orang menggunakan berpandukan imej sebagai satu bentuk melegakan tekanan atau bersantai, yang tidak begitu sukar untuk difahami.

Imej berpandu, atau amalan membayangkan diri anda lebih baik, digunakan oleh ramai penyokong bukan tradisional - dan tradisional - ubat untuk mempercepatkan penyembuhan dan membantu orang menangani lebih baik dengan pelbagai penyakit, asma kepada kemurungan untuk sakit kronik. Ia agak hanya satu kes "fikiran mengenai perkara," dengan beberapa penyokong teknik ini mengatakan boleh membantu dalam kira-kira 90 peratus daripada masalah pesakit membawa kepada perhatian doktor mereka, walaupun ia bukan satu penawar penuh.

Imej-imej yang menimbulkan tidak terhad kepada orang-orang yang visual, mereka juga boleh melibatkan pendengaran, penglihatan, sentuhan dan bau. Satu contoh ialah apabila anda mempunyai jerawat di dagu anda. Daripada membeli beberapa ubat jerawat dan menyeka pada, cuba untuk menggambarkan jerawat kecil yang jahat, walaupun bagaimana ia berbau dan berasa, maka ingin ia jauh. Mudah-mudahan, anda boleh membuat ia mengecut sehingga anda benar-benar dapat melihatnya kehilangan jumlah - dalam fikiran anda.

Adakah yang bekerja untuk anda? Tidak fikir begitu.

Imejan mendapat petunjuk untuk Relaksasi

Ramai orang menggunakan berpandukan imej sebagai satu bentuk melegakan tekanan atau bersantai, yang tidak begitu sukar untuk difahami. Ia benar-benar banyak seperti meditasi, menyingkirkan fikiran buruk yang menyesakkan fikiran dan bukannya menggambarkan tempat yang indah di mana anda berasa gembira dan bebas tekanan.

Untuk bermula adalah mudah. Cari tempat yang selesa yang jauh dari hiruk-pikuk kehidupan sehari-hari, seperti perlindungan daripada bilik tidur anda (bukan pejabat anda dengan yang tidak menyenangkan Paul dari akaun sentiasa mengintai di sekitar meja anda!). Masuk ke dalam kedudukan yang selesa, tetapi tidak satu di mana anda Wold biasanya menidurkan atau tidur sepenuhnya (begitu daripada hotel penginapan ini soalan itu). Tarik nafas, memberi perhatian kepada bunyi berirama nafas anda membuat kerana anda sedut dan (diharapkan) menghembus nafas. Kemudian, mula bayangkan.

Mungkin tempat yang anda merasa paling selamat adalah pada percutian musim panas anda dengan kakek, menghirup juleps pudina di anjung ditayangkan masuk pada hari musim panas ini sebagai cengkerik chirped teratur di latar belakang. Mungkin anda tidak gembira dengan teman wanita anda yang pertama, berjalan tangan-tangan melalui bidang daisy di kawasan berkenaan. Atau mungkin anda dirasai musim bunga paling penjagaan bebas hanya lepas, apabila anda pergi pada hujung minggu keluarga pertama anda seperti berada ke Disneyland dengan kembar, sedikit Tristan dan Tiffany.

Sebaik sahaja anda memikirkan tempat, mula menggambarkan. Berfikir bukan sahaja rasa mint julep, tetapi lembut, bunyi melodi cengkerik membuat, dan cara menghadapi kakek anda dinyalakan setiap kali dia melihat anda. Menetapkan tempat kejadian, berfikir, kemudian cuba untuk melihatnya, merasainya dan juga bau. Ia harus menyediakan Syurga untuk keselesaan dan ketenangan untuk anda, tempat anda boleh kembali untuk sekali lagi dan sekali lagi apabila dunia sebenar terlalu banyak.

Ramai orang boleh melakukan ini secara tetap pada mereka sendiri selepas sedikit amalan; lain memerlukan bantuan imagist berpandu profesional untuk membangkitkan mereka bersama-sama sehingga mereka mendapat dengan betul. Petunjuk: anda mungkin mahu untuk menetapkan jam penggera jika anda benar-benar masuk ke dalam ini, atau hari mungkin terlepas perhatian di fuga yang selesa bebas tekanan bersantai ....

Imejan berpandu untuk Kesihatan

Kebanyakan penganut GI percaya ia berguna terutamanya dalam tekanan, yang boleh membawa faedah kesihatan tertentu, seperti menurunkan tekanan darah, melegakan sesetengah jenis kesakitan, dan menghilangkan penyakit yang berkaitan dengan tekanan seperti sakit kepala tertentu, sakit otot dan juga gangguan melegakan makan santai pada sesetengah orang. Lain-lain, bagaimanapun, melihat ia sebagai alat yang ajaib.

Imej seperti berpandu untuk bersantai, imej berpandu untuk kesihatan juga melibatkan banyak deria yang mungkin. Idea ini adalah bahawa mencapai satu bentuk tanpa tekanan "kebahagiaan" bukan sahaja dapat membantu anda menguruskan lebih baik pada keseluruhannya, dan oleh itu menangani masalah kesihatan dengan lebih keyakinan, tetapi juga membantu anda menumpukan perhatian kepada melegakan penyakit tertentu, dari untuk bunions untuk nafas berbau . Jadi, daripada hanya membayangkan tempat, bayangkan diri anda mendapat yang lebih baik, mereka buasir mengecut, atau bahawa selesema babi surut ke dalam jarak yang jauh.

Walaupun bukti saintifik adalah hanya sedikit, penyelidikan telah membuktikan bahawa imej berpandu boleh membantu pesakit yang berkaitan dengan kemoterapi selepas rawatan kanser - sebenarnya berhenti loya dan muntah-muntah - dan juga memainkan peranan penting dalam membantu pesakit kanser berat badan. Ia juga membantu orang-orang yang telah pulih daripada pelbagai pembedahan, dan sebagai bonus tambahan yang dibuat orang-orang yang bertindak balas dengan baik kurang bergantung kepada ubat tahan sakit.

Walau bagaimanapun, sesetengah orang mengatakan ia boleh membantu hampir apa sahaja - dari mengubati ketuat untuk menghilangkan kudis mawar liar. A (sangat) kajian kecil di Pennsylvania University, contohnya, mendapati bahawa tujuh orang yang mengalami sariawan berulang menyaksikan penurunan selepas menggambarkan yang buggers jahat disalut dalam menenangkan sel-sel darah putih. Satu lagi kajian, yang satu ini dari Denmark, mendapati bahawa pelajar-pelajar kolej yang mengamalkan GI kerap dapat meningkatkan sistem imun mereka.

Imej berpandu telah wujud berkurun-kurun lamanya, dan orang yang terdiri daripada orang-orang Mesir purba untuk Navajo India dilaporkan digunakan sebagai teknik penyembuhan (ada sesetengah percaya bahawa rouses GI roh yang tinggal di dalam otak untuk mempengaruhi bahagian-bahagian lain badan). Ia mungkin berbuat apa-apa untuk anda, tetapi selagi anda tidak meninggalkan ia untuk perubatan konvensional ia pasti tidak akan melakukan apa-apa kemudaratan.

Jika anda berminat untuk mengamalkan imejan berpandu, sama ada untuk membantu mengurangkan masalah kesihatan tertentu atau semata-mata untuk berehat, anda boleh cuba sendiri atau melawat ahli terapi untuk mendapatkan nasihat dan sokongan. Banyak jenis CD, kaset dan buku kecil arahan boleh didapati di dalam talian, tetapi seperti yang anda boleh mendapat keputusan yang baik pada anda sendiri, anda mungkin ingin mencubanya secara bebas pertama sebelum serangan daripada dolar. Sama ada itu, atau menggambarkan diri anda memenangi loteri yang pertama. Semoga berjaya!

Maklumat dalam artikel ini tidak bertujuan untuk menggantikan kepakaran perubatan dan nasihat daripada doktor anda. Kami menggalakkan anda untuk membincangkan apa-apa keputusan tentang rawatan atau mengambil berat pembekal penjagaan kesihatan yang sesuai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar