Bagaimana untuk Mencegah luka terbuka Sejuk?

Bagaimana untuk Mencegah luka terbuka Sejuk?

Penyelidikan menunjukkan bahawa lebih 100 juta rakyat Amerika mengalami, atau telah mengalami, kudis sejuk pada satu masa atau lain dalam kehidupan mereka. Keadaan ini boleh menjadi amat hodoh dan mereka juga boleh menjadi sangat menyakitkan. Nama lain untuk penyakit ini adalah Herpes Simplex 1 virus, dan ia dijalankan dalam badan dan meletakkan aktif sehingga ia dicetuskan dan menjadi aktif.

Berjuta-juta dolar telah dilaburkan dalam penyelidikan perubatan untuk mencari penawar untuk virus jahat. Setakat ini penawar yang pasti tidak terletak atau ditubuhkan. Ini adalah berita buruk bagi mereka yang mengalami keadaan ini terus-menerus.

Terdapat pelbagai cara untuk mencegah kudis sejuk daripada merebak dan ada juga ubat-ubatan yang boleh diambil yang akan mengurangkan beberapa gejala yang berkaitan. Dua daripada gejala yang paling jelas adalah kesakitan dan gatal-gatal. Vaksin kini sedang dibangunkan dalam usaha untuk menyembuhkan keadaan ini, bagaimanapun tidak memberikan lagi hasil yang positif.

Pada masa ini satu-satunya pilihan anda mempunyai jika anda sedang mencari untuk rawatan yang berkesan dan untuk mengelakkan kudis sejuk daripada berlaku, adalah OTC, atau Over The Counter ubat-ubatan. Ubat-ubatan yang berbeza boleh melakukan kerja yang berbeza bergantung kepada jenis bantuan yang anda cari. Ada yang ubat penahan sakit dan lain-lain akan menghalang penyebaran bakteria, yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

Dalam kes-kes yang teruk, ia boleh dilihat di mana-mana untuk sehingga sepuluh hari atau lebih lama. Ubat-ubatan tradisional boleh melegakan gejala-gejala, namun tidak akan mengurangkan masa yang diperlukan untuk membolehkan penyembuhan yang betul dan untuk sakit pergi.

Ubat-ubatan tradisional juga tidak mampu untuk mengelakkan ia daripada berulang. Seperti mana-mana ubat-ubatan, mungkin ada beberapa kesan sampingan yang anda perlu mengambil kira apabila anda memilih rawatan anda. Kesan sampingan kecil seperti kekeringan kulit dan mengelupas, mungkin berlaku setiap kali anda menggunakan produk ubat-ubatan tertentu.

Jika anda bimbang tentang kekurangan ubat-ubatan tradisional, anda mungkin lebih suka untuk mengelakkan kudis sejuk menggunakan ubat semula jadi. Pakar-pakar perubatan bersetuju bahawa ubat semula jadi dan rawatan sering memberikan hasil yang terbaik dan terdapat ramai orang yang mendapati kelegaan, sering buat kali pertama, apabila menggunakan kaedah semula jadi.

Salah satu kelebihan menggunakan rawatan semula jadi untuk mengelakkan masalah ini ialah mereka sering jauh lebih murah dan lebih mudah untuk mendapatkan bahawa beberapa produk tradisional. Keindahan ubat semula jadi ialah bahawa alam semula jadi, dalam bentuk herba dan tumbuh-tumbuhan, telah memberikan banyak bahan-bahan. Terdapat juga beberapa barangan isi rumah biasa, seperti ubat gigi, yang boleh anda gunakan untuk rawatan di rumah yang berkesan.

Saya terjumpa sebuah buku yang telah ditulis oleh pesakit kronik sakit sejuk dan mendapati ia amat berguna untuk mengelakkan kudis sejuk dari membangun. Ia adalah mudah untuk mengikuti dan semua orang boleh menyalin kaedah yang dia menggariskan untuk ubat yang sempurna semula jadi sejuk sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar